• Αρχική

ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΑ

Feeds:
Δημοσιεύσεις
Σχόλια
« Το αίμα και το δίκαιο
Γιατροί-ληστές οργανωμένοι από το ψευτοΚΚΕ και το ΣΥΝ ενάντια στο λαό »

Οι ακριβότεροι δρόμοι στην Ε.Ε.

06/02/2011 από pap

Της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΔΔΑ, πηγή: enet.gr

Πολύ ακριβά πληρώνει η Ελλάδα τους μεγάλους οδικούς άξονες. Απολογιστική έκθεση της Ε.Ε. διαπιστώνει ρεκόρ ακρίβειας, υπερβάσεων του αρχικού προϋπολογισμού, που φτάνουν ακόμη και στο 100% του ποσού που αρχικά είχε προβλεφθεί.

Η έκθεση για την αποδοτικότητα και το κόστος των μεγάλων έργων καταγράφει βήμα προς βήμα το κόστος, από τις χωματουργικές εργασίες έως την ηλεκτροδότηση δεκάδων έργων ανά την Ε.Ε. που χρηματοδοτήθηκαν από κονδύλια του τρίτου Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Διαπιστώνεται μία τεράστια «ψαλίδα», όχι μόνο ανάμεσα σε οδικούς άξονες εντός και εκτός της Ελλάδας, αλλά και στο εσωτερικό της χώρας. Υπάρχει έργο που κόστισε 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και είναι το ακριβότερο πανευρωπαϊκά με τεράστια διαφορά και άλλος αυτοκινητόδρομος που στοίχισε μόνο 1 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και είναι από τους φθηνότερους της κοινότητας.

* Στην κορυφή της… κατάταξης βρίσκεται η Εγνατία οδός για το τμήμα Ιωάννινα-Μέτσοβο. Κόστισε περίπου 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο.

* Τμήμα του Κηφισού κατασκευάστηκε έναντι 60 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ αρχικά είχε υπολογιστεί σε αξία στα 45,5 εκατ. ευρώ. Και όλα αυτά όταν κατά μέσο όρο στην Ευρώπη το χιλιόμετρο μεγάλου δρόμου κοστίζει 30 εκατ. ευρώ.

Τα πιο πολλά λεφτά κατέληξαν στο κατασκευαστικό κομμάτι (56,5 εκατ. ευρώ ανά χλμ. με υπέρβαση 36,1 % από τον αρχικό προϋπολογισμό). Ανάλογη ήταν η υπέρβαση στην αξία των γεφυρών, ενώ κατά γράμμα τηρήθηκε ο προϋπολογισμός στα χωματουργικά.

* Η Αττική οδός κόστισε πάνω από 20 εκατ. ευρώ ανά χλμ. οδικού άξονα, όταν σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της μελέτης είχε αρχικά υπολογιστεί σε 9,6 εκατ. ευρώ ανά χλμ. Δηλαδή η υπέρβαση ξεπέρασε το 100%. Το πρόβλημα επικεντρώνεται στο κατασκευαστικό έργο σύμφωνα με την έκθεση.

* Αντιθέτως, το τμήμα της Εγνατίας οδού στη γέφυρα του Νέστου κόστισε περίπου 5 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και η σύνδεση της Σιάτιστας με την Κρυσταλλοπηγή μόνο 1 εκατ. ευρώ ανά χλμ. οδικού άξονα. Μάλιστα το κόστος ήταν τελικά μικρότερο από αυτό που είχε αρχικά προβλεφθεί.

Τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη; Τα 20 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου ξεπερνά μόνο ένα γερμανικό έργο και τα 10 εκατ. ευρώ μόνο ένα ιρλανδικό και ένα ιταλικό. Μεγάλος αυτοκινητόδρομος της Ισπανίας, που έχει παρόμοιο γεωγραφικό ανάγλυφο, κόστισε περίπου 5 εκατ. ευρώ, ενώ παρόμοια κοστολόγηση έχουν οι υπόλοιποι οδικοί άξονες της Ιρλανδίας.

Οπως επισημαίνουν αρμόδια κοινοτικά στελέχη, το πρόβλημα των καθυστερήσεων, των αναθέσεων και των κοστολογήσεων των ελληνικών δρόμων στέρησε κονδύλια αξίας δισ. ευρώ, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για άλλα κρίσιμα έργα υποδομής ή για να χρηματοδοτήσουν την τόνωση της επιχειρηματικότητας. Τώρα που το χρήμα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων λόγω του Μνημονίου στερεύει, αναζητούνται ιδιώτες για να αναλάβουν με το… αζημίωτο την ολοκλήρωση των κρίσιμων υποδομών που έχει ανάγκη η χώρα.

Advertisements

Κάνε Like στο:

Μου αρέσει! Φόρτωση...

Σχετικά

Αναρτήθηκε στις ακριβότεροι δρόμοι στην ΕΕ, Uncategorized |

  • Αρχείο

  • Φεβρουαρίου 2011
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Ιαν.   Μαρ. »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28  
  • Δημοφιλή άρθρα

    • Κάστρο Μύρινας Λήμνου
    • Οι καπετάνιοι που μας πήγαν Αη-Στράτη
    • Σε δίκη ο Τάκης Μίχας
  • Μεταστοιχεία

    • Εγγραφή
    • Σύνδεση
    • Κανάλι RSS άρθρων
    • Κανάλι RSS σχολίων
    • WordPress.com
  • Kατηγορίες

  • RSS Υπάρχουμε….. Συνυπάρχουμε;

    • NAI - γιατί....
  • RSS ΟΑΚΚΕ

    • ΚΑΤΩ Η ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΤΡΑΜΠ ΣΤΗ ΣΥΡΙΑ -O μόνος κερδισμένος από αυτήν θα είναι ο Πούτιν -Αληθινή συμπαράσταση στην ηρωική συριακή πατριωτική αντίσταση
    • ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΝΙΚΗ Η ΑΘΩΩΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΥΝΤΡΟΦΩΝ ΤΗΣ ΟΑΚΚΕ
    • Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΩΞΗΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΝΤΙΝΑΖΙΣΤΩΝ ΝΕΟΛΑΙΩΝ ΣΥΝΤΡΟΦΩΝ ΤΗΣ ΟΑΚΚΕ -Νόμιμη η «Χρυσή Αυγή», εκτός νόμου οι δημοκράτες
  • RSS ΕΛΠΗΝΩΡ

    • «Κατεστραμμένος, πλέον, μετανιώνω που δεν έφυγα όταν ήμουν 30»
  • RSS μη μαδάς τη μαργαρίτα

    • Οι προβληματικές, στρεβλές πολιτικές του ΣΥΡΙΖΑ
  • RSS Ροΐδη και Λασκαράτου Εμμονές

    • Το πελατειακό κράτος του σ.Νίκου Παππά «παραιτεί» τον αξιοπρεπή Δρ. Σταμάτη Κριμιζή
  • RSS Κοκκινη Πιπερια

    • Olivier Faure: "Χρειάζεται μία συμμαχία όσων θέλουν να ζουν από τη δουλειά τους"
  • RSS Μάνος Ματσαγγάνης

    • Οι ισπανικές εκλογές και η ελληνική εξαίρεση
  • RSS Parapolitiki.com

    • Δέκα χρόνια Παραπολιτική, κάτι σαν αποχαιρετισμός (με πολύ βαθιά νοήματα)
  • RSS Πιτσάρι

    • Παρουσιάστηκε σφάλμα. Το κανάλι ίσως είναι εκτός λειτουργίας. Δοκιμάστε αργότερα.
  • χρησιμα

    • τυπογραφείο
    • Βικιπαίδεια
    • Βικιλεξικό
    • Δήμος Ηγουμενίτσας
    • Ψηφιακό Σχολείο
    • διαύγεια
    • ευρωπη
    • κίνημα πολιτών ενάντια στη διαφθορά
    • λεξικό
    • νομικο συμβουλιο κρατους
  • ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ

    • http://antiphono.wordpress.com/
    • http://athensreviewofbooks.com/
    • http://esos.gr/
    • http://feleki.wordpress.com/
    • http://greekeconomistsforreform.com/
    • http://gyras.wordpress.com/
    • http://labastia.blogspot.gr/
    • http://lithoksou.net/
    • http://neafiliaton.wordpress.com/
    • http://panosz.wordpress.com/
    • http://pezotis.blogspot.gr/
    • http://politicalreviewgr.blogspot.com/
    • http://ritsamasoura.blogspot.com/
    • http://www.athensvoice.gr/
    • http://www.desdecuba.com/generaciony/
    • http://www.gurforum.org/
    • http://www.lifo.gr/
    • http://www.medium.gr/
    • http://www.protagon.gr/
    • http://www.triaridis.gr/
    • http://yannisharis.blogspot.com/
  • εφημερίδες

    • EΘΝΟΣ
    • τα νέα
    • το βήμα
    • ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
    • ελευθεροτυπία
    • καθημερινή
  • Advertisements

Blog στο WordPress.com.

WPThemes.


Ακύρωση
Αρέσει σε %d bloggers: